Melez Sözleşmeleri | Safkan

Hakkında ne kadar konuşmuş olursam olayım (bkz: Melez) Melez Sözleşmeleri kendini okutan bir seri. Önceki yazıda Vampir Akademisine benziyor, karakterler bile neredeyse aynı diye vıdı vıdı yapmama rağmen ikinci kitap çıktığında gidip aldım mı? Aldım.

Bu yüzden lafı çok uzatıp, diğer kitaplarla benzer noktalarından bahsetmeyeceğim. Zira siz de farketmişsinizdir ki ne dersem diyeyim, üçüncü kitap çıktığında gidip onu da alacağım. Boşuna laf kalabalığı yapıp gözlerinizi yormama lüzum yok.

Melez’in sonunda Alex yüzyıllar sonra yaşanan bir olayın kadın kahramanı olduğunu öğrenmiş ve omzuna bir sürü yük yüklenmişti. O Apollyon’du. İlk’in eşi vs vs. Kitabı okumayanlar muhtemelen anlamayacaklar o yüzden bu durumu şöyle açıklayabilirim. Apollyon, şanlı safkanları bile korkutan bir tür. Melezlerin arasından çıkan bu üst model melez – ne diyeceğimi de bilemedim– biraz fazla tehlikeli. Dört elementi kullanabilmesinin yanı sıra bir de ek olarak şahsına özel bir elementi var.  – Özel güç tarif edeyim derken, sekizgen oldum burada- Yanlış hatırlamıyorsam bu beşinci elementin adı Akashaydı, tabi ismi bu olmayabilir hatta buna benzemeyebilir bile.

Her bir ömür boyunca sadece bir Apollyon dünyaya geliyor fakat her efsanede çatlaklar ya da olağanüstü durumlar olur, değil mi? Yoksa nasıl okutacak bu kitaplar kendilerini? Bu efsanedeki çatlak da ikinci bir Apollyon’un ortaya çıkma ihtimali.

Yeryüzünde iki Apollyon bulunma durumuna sadece iki kez rastlanmış. İlkinde Apollyon’lar büyük bir tehlike yarattıklarından katledilmişler. İkincisi de… İkincisi de bizim Alex işte. Kızımız 18’ini doldurunca Apollyon olacak. – Oğlumuz okulu bitirince mühendis çıkacak gibi oldu.

Buraya kadar her şey güzel. Getirdiği sorumluluk ve tehlikelere rağmen Apollyon olmak hoş- elinizden yıldırım atıyorsunuz, tabi hoş olur – ama Alex’in başında başka dertler de var. Önceki kitapta annesinin yaptıklarının bedelini hala ödüyor ki bu kitapta da başına gelmedik kalmayacak zavallının. – Keşke tüm okurlar benim gibi ipuçlarını sevse, nasıl anlatasım var kitabı

Uzak kalmak zorunda olduğu; görev aşkı ve kendi aşkı arasında kalmış saçma karakter Aiden’le ilişkileri var ki gereksiz bir şekilde sevmiyorum ben bu Aiden’i. Ha içgüdülerim bana, kız Aiden’le olacak. Seth de kötü karakter çıkacak diyor ama olsun, nerede anti-kahraman ben gidip onu severim zaten. Zaafım var onlara. – Bir de Seth sarışın biliyor musunuz?

Aiden, Alex’le bir geleceklerinin olmadığını bilmesine rağmen saçma sapan tavırlara bürünüp bir uzak bir yakın davrandı kitap boyunca. Ben erkeğim, sana karşı hislerim tamamen cinsel diyorsan ona göre davranacaksın bir kere sevgili Aiden. – Adam ol!-  Sen neden kızı kıskanıyorsun, neden saçma sapan şeyler söylüyor. Oraya buraya götürüyor, baygınken sarılıp yatıyorsun. Nefret ediyorum, böyle dengesiz, saçma şekilde korumacı tiplerden. Her şey kızı korumak içinse ona göre davran, değil mi? Her delikten çıkma, kız da kendi hayatını yaşasın ama yok olur mu öyle şey! Karışacak o kıza, illa karışacak.

Gördüğünüz gibi oruçluyken cama çıkıp milletin ilişkisine karışan teyzelere dönüşüyorum. Kitapların içine girebilsek, karakterlere neler yapabileceğimi varın siz düşünün. Uzun lafın kısası bu Aiden-Alex sevenler için bu kitapta da pek bir gelişme yok. Aynı saçmalıkta takıldılar.

Alex, Aiden tarafından şahane bir şekilde hayal kırıklığına uğratılınca bir süre kendini depresyona vurdu. Yatağından çıkmadı, yıkanmadı – Hadi yemek yemezsin anlarım da, pis pis nasıl oturuyorsun be kızım? Millet sana kokuyorsun diyor, sen yatıyorsun. Pis– öyle yattı bir süre. Ta ki yakın arkadaşı Caleb onu yatağından çıkmaya ikna edene ve Alex’in laneti işlemeye başlayana dek. Melez’i okuyanlar bilir, Alex belayı çeken kitap karakterlerinden. Kız ne zaman dışarı çıksa ya da azıcık mutlu olmaya kalksa hoop bir olay çıkıyor. Sonuç olarak ortalık yine bir güzel karıştı.

O sıralar akademide -bir adı vardı, unuttum- bir iblis olduğunu size söylemeyi unuttum ben tabi. İblis, melezlerin arasına saklanmış olabileceği için tüm melezler kontrol edildi. Bu sırada ilk Apollyon olan sevgili Seth , odaya dalıp kızı hırpalayan doktorları bir güzel geri püskürttü. Bu sırada ben, kitap elimde etrafıma pembe kalpçikler saçıyordum. Huyumdur, her kitapta gider birine tutulurum.

Neyse ne diyordum, Alex gitti o iblisi eliyle koymuş gibi buldu tabi ya da iblis onu buldu. Artık hangisiyse, olayımız bu değil. Olayımız kızın çevresindekilerin çat çat öldüğü, kimin öldüğünü söylemeyeceğim tabi (:

Seth ve Alex arasındaki ilişki bu kitapta harika bir şekilde yansıtılmıştı, bunu söylemekten hiç çekinmiyorum. İkinci kitabın ardından gelen kitapları okumadım; bundan sonra ne olacak, Seth hissettiğim gibi kötü bir karakter mi bilemiyorum ama bu kitapta kesinlikle tatlıydı. Kızı hiç yalnız bırakmamasının sebebi, onun hislerini kendisininmiş gibi yaşaması ya da Alex’ten bir menfaati olması olabilir. Açıkçası beni hiç ilgilendirmiyor, şu ana kadar kötü çıkmasına şaşırdığım tek bir karakterle karşılaştım. O da Epsilon Yayınlarından çıkan Ateş Serisinin bir karakteri, Seth’in kötü çıkmasının beni o kadar şaşırtacağını sanmıyorum. Adam hali hazırda bencil.

Konseyde Seth ve Alex’in yaşadıkları, Alexandra’nın henüz  uyanmamış olmasına rağmen güçlerinin bir kısmını kullanabiliyor oluşu – ki bu gerçekten ilgi çekici bir durum- ilk kitapta da ortaya çıkıp her şeyi birbirine katan kahinin ortaya çıkışı söyledikleri ve ölümü, Alex’in bir safkanla yatıp cezalandırılmasını isteyenlerin yaptıkları, diğerlerinden farklı olduğu her halinden belli olan köle kitabın merak uyandırıcı kısımlarıydı. – En azından ben kaşlarımı çatıp, şimdi ne olacak acaba diye bekledim-

Uzun lafın kısası, Melez Sözleşmeleri Serisinin ikinci kitabı olan Safkan beklentileri yükselten ve sonuyla üçüncü kitap için sabırsızlandıran bir kitap oldu. Serinin üçüncü kitabı bir an önce çıksa da okusak.

 

 

Yorum

