Alıntı #12132 : Henry Miller – İnsomnia

“Onda beni ele geçiren şeyi saptayabilseydim bunun gözleri olduğunu söylerdim.Tek başlarına bakıldığında öyle olağanüstü değildiler; onların içine doldurduğu (ya da dışta bıraktığı) şeydi büyüleyen ve tedirgin eden.

Her zaman karanlık olmalarına karşın, bazen tutuşur gibi parlar, bazende için için yanarlardı  ya da alevler saçabilirlerdi ya da tümüyle anlamsız,varlığının girintilerine doğru ölüp gidebilirlerdi.”

“Kirpiklerini çıkarttığı zaman, geriye içine dalıp styks ırmağına bakacağın iki kara delik kalıyordu.hiçbir şey asla yüzeye çıkmıyordu.”

“Kim ne diyebilir? Daha önce de bu durumun içinden geçtim, düzinelerce defa.Yine de her seferinde, yeni, değişik, daha acılı, daha dayanılmaz oluyor.”

“Ruhuma bir kıymık battığını bilmiyorlardı. Zaten kenarlı bir boşlukta yaşadığımdan habersizdiler. Eblehleştiğimin de farkında değilmiş gibiydiler ama ben biliyordum! Diz üstü çöküp yerde konuşacak bir karınca ya da hamamböceği arıyordum. Kendi kendime konuşmaktan fenalık geçirmek üzereydim.”

“Derler ki; cennet cehennemden düşssel bir çizğiyle ayrılırmış.
mutluluk ve umutsuzluk da ‘doppelganger’ yani kan kardeşidir.”

“Aşk kapısız penceresiz bir hücre olabilir. İnsan girip çıkmakta serbesttir.
ama boşuna. Şafak özğürlük ya da dehşet getirebilir.
Aklın hiçbir yararı yoktur. Eğer insan deli gömleğinin içindeyse.”

“Beynini kemiren kurttan kurtulamadığında karanlıkta vals yapmayı dene
ya da seyyar merdiveni alıp tavana onun adını kabartma harflerle yaz.”

“Sonra yatağa yatıp ellerini kafanın altında kavuştur ve onun bütün kusurlarına karşı kör-sağır olduğuna inan ve Buda’yaiyiliği ve sevecenliği için şükret.”

“Tanrı aptalları korur ama hiç huzur vermez.”

“Tanrı mucizelerle ilgilenmez. evet bazen mucize olur ama tanrının gözlerinden uzakta.”

“Aşk, gerçek aşk tamamen teslim olmayı gerektirir mi? Hep sorulan bir soru bu. Az da olsa bir karşılık beklemek insana yaraşır bir eylem değil mi? İnsan ille insanüstü bir yaratık ya da bir tanrı mı olmalı? Vermenin sınırı var mıdır? İnsanın kanaması sonsuza dek sürer mi? Kimileri önceden tasarlanmış bir ilişki planı öneriyor, bir oyunmuş gibi söz ediyorlar bundan. Elini açık etme! Ağırdan al! Geri adım at! Numara yaparken de numara yap!Yüreğin kan ağlasa bile içinden gelen duygulara asla ihanet etme. Her zaman, hiçbir şeye aldırmıyormuş gibi davran. İşte, aşk acısı çekenlere verilen öğütler…”

 

Yorum

